Você está aqui: Página Inicial / Notícias / Mobilidade Internacional nos EUA - Mestrado Profissional

Mobilidade Internacional nos EUA - Mestrado Profissional

Brazil Scientific Mobility Program Expanding to Include Master’s Degrees in Applied Sciences

IIE is pleased to announce the Brazil Scientific Mobility Program (BSMP) is expanding to include Master’s Degrees in Applied Sciences. The Mestrado Profissional - EUA (Master’s Degree in Applied Sciences) Program is part of the Brazilian government's larger initiative to grant 100,000 scholarships for the best students to study at the world's best universities.
The graduate component, designed and sponsored by CAPES and CNPq, will be administered by IIE and offer students from Brazil the opportunity to pursue terminal master’s degrees in applied technology and science fields, especially those advancing innovation and creativity. Students will enroll in applied technology and science programs to gain knowledge in and experience with cutting-edge and innovative technologies and approaches as well to build pathways into technical and science-based careers. The grant allows for up to two years of study in colleges and universities in the United States. Students are required to complete an internship, preferably during the summer months of their degree programs, and to produce a thesis or engage in a capstone experience.
Students will be selected in February 2014; IIE will submit applications on their behalf to U.S. master’s degree programs for fall 2014 admission. They are expected to complete by June 2016. If your institution is interested in receiving applications, please contact placement@iie.org. BSMP aims to identify institutions, centers, organizations, and leaders with whom sustainable linkages and cooperative exchanges can be established.
Inscrições até 31 de Janeiro, 2014.

Fonte:EducationUSA Adviser/ICBEU - Londrina - Brazil
9/12/2013
Mobilidade Internacional

Resolução 011/2013 Mobilidade Internacional AQUI

Mobilidade INCOMING e OUTGOING

Certificação de documentos oficiais em INGLÊS

Resolução de Formação pós-graduada em Cotutela AQUI

Resolução Dupla diplomação na graduação AQUI

Financiamento da Internacionalização

Financiamento para participação em eventos nacionais e internacionais

A Capes mantém aberto durante todo o ano a possibilidade de solicitação de recursos para participação em eventos. Basta acessar a página da CAPES - http://www.capes.gov.br/ - Apoio a eventos clicando em Acesse os programas de apoio a eventos no país e no exterior  e em seguida paep ou aex para eventos nacionais ou internacionais. Observem que no caso de eventos internacionais deve-se ter o resumo e artigo completo a ser anexado na solicitação no idioma ofical do evento além de diploma ou declaração de defesa do doutorado, cv Lattes e informações sobre o evento, todos em formato pdf. O preenchimento do formulário é simples mas atenção: as solicitações devem ser feitas com no mínimo 3 (três) meses antes do evento.